
ENTREGA DE DESPATXOS A la 60ª PROMOCIÓ DE LA CARRERA FISCAL
El dilluns 19 de desembre de 2022, ha tingut lloc l'acte d'entrega de despatxos de la 60ª promoció de la Carrera Fiscal. L'acte s'ha celebrat de forma presencial en el Paranimf de la Universitat Complutense de Madrid, i ha estat presidit per S. M. el Rei Don Felipe VI, acompanyat en la taula presidencial per Rafael Mosso Molguis, President del Consell General del Poder Judicial, p.s., Álvaro García Ortiz, Fiscal General de l'Estat, Pilar LLop Conca, Ministra de Justícia i Joaquín Goyache Goñi, Rector de la Universitat Complutense.
També van assistir a l'acte representants del Ministeri de Justícia, Fiscalia General de l'Estat, Comissió de Selecció de l'article 305 LOPJ i institucions pròpies de l'Administració de Justícia.
Abigail Fernández González, Directora del Centre d'Estudis Jurídicos, ha donat la benvinguda a l'acte i ha reconegut la labor de totes les persones i institucions que han participat en l'organització del curs selectiu.
En la seva intervenció, S. M. el Rei ha reconegut el procés tan dur i exigent que suposa l'accés a la carrera fiscal, felicitant-los i constatant el suport prestat per les seves famílies, professors i amistats. Així mateix, ha instat als nous fiscals al fet que no oblidin la vocació de servei públic, que serà sempre la seva millor guia.
La Ministra de Justícia ha donat l'enhorabona a els qui avui reben despatx, reconeixent el seu esforç, anys d'estudi i treball en el context d'incertesa de la pandèmia. A més, ha destacat el lloc que ocupa la dona en la 60ª promoció, ja que, de les seves 127 integrants, un 74% (94) són dones, enfront del 26% d'homes (33); sent l'edat mitjana de 29,5 anys i la mitjana de preparació de 5 anys i 3 mesos. Així mateix, el 93% d'els qui reben els despatxos avui han estudiat a la Universitat Pública, de la qual destaca el seu important paper. La Ministra, a més, s'ha referit el sistema de beques del Ministeri de Justícia per a la preparació d'oposicions, engegat des del Centre d'Estudis Jurídics.
El Fiscal General de l'Estat en la seva intervenció ha destacat el canvi en el curs selectiu al com se li ha dotat de major contingut, incrementant el període formatiu, així com introduint formats nous. Així mateix, els ha donat la benvinguda a la carrera fiscal, a la qual s'ha referit com un motor de canvi per a una societat més justa i igualitària.
En l'acte s'ha fet entrega de la Creu Distingida de Segona Classe de l'Ordre de Sant Raimundo de Peñafort al número u d'aquesta promoció, Tomás Enrique Pérez Bitrián, qui ha pronunciat unes paraules en nom de la promoció: “La societat evoluciona més ràpid que l'ordenament jurídic. Continuar amb la nostra formació és essencial”.
Des del Centre d'Estudis Jurídics donem l'enhorabona a les i els nous fiscales i els desitgem una vida professional reeixida, al llarg de la qual esperem seguir contribuint a través de la nostra formació contínua.
Enllaç a la retransmissió de l'acte: https://youtu.be/seiqoor8hoy